divendres, 11 de desembre del 2009

FRANCHIPAN

Hola a tots, em sap greu aquesta parada prolongada que he fet i no he tingut ni temps de comunicar-ho, però ara ja torno a estar aquí i espero que ara pugui seguir el ritme del bloc. Durant aquest temps he anat fent algunes coses noves que les aniré publicant poc a poc.

Començo amb una recepta dolça que he après en un curs que estic fent a l’escola de Montserrat Seguí.



Doncs anem per feina i aquí la teniu:
Ingredients:

- 175 gr. sucre
- 125 gr. d’atmella en pols
- 60 gr. de mantega
- Ratlladura de ½ llimona
- 3 ous
- 60 gr. de farina
- 2 culleradetes de llevat en pols

Per a l’acabat:
- 30 gr. glucosa
- 30 gr. d’aigua
- 40 gr. de mantega
- 40 gr. de sucre
-100 gr. d’atmella crua laminada

Preparació:

Fer un massapà amb els 125 gr. de sucre, l’atmella molta i una cullerada sopera d’aigua. Treballar en un bol la mantega a punt de pomada amb els 50 gr de sucre, afegir el massapà i la ratlladura de llimona i quan estigui tot ben barrejat afegir els ous d’un en un remenant bé. Afegir la farina tamisada junt amb el llevat. Una vegada tot barrejat abocar-ho en un motlle de 22- 24 cm de diàmetre, prèviament untat amb mantega i folrat amb paper antiadherent.
Coure al forn a 180º durant uns 20-25 minuts.
Per a l’acabat:

Escalfar la glucosa, l’aigua, la mantega i el sucre, quan arrenqui el bull afegir l’atmella laminada i deixar coure fins aconseguir una textura gelatinosa. Abocar-ho sobre el pastís sense desemmotllar gratinar uns minuts fins que quedi daurat.
Es pot servir tebi.
Que vagi de gust!

7 comentaris:

Gemma ha dit...

Eva, ben tornada de nou! T'hem trobat a faltar, eh?
I has retornat amb una recepta de categoria, no he tastat mai un pastís semblant... Entre la mantega i l'ametlla, ha de ser super calòric, ideal pels dies d'hivern... com un panellet gegant :)
Si totes les receptes d'aquest curs són així de bones, ja tinc ganes de llegir la resta ;)

La cuina vermella ha dit...

Hombreeeee, estimada amiga, quina alegria torna-te a llegir a fruir de les teves receptes. Un plaer tornar a ser aquí. Quina recepta més fantàstica que ens presentes. Un petó.

josep ha dit...

Eva,
Quines ganes teníem de llegir-te novament. Deliciós aquest "franchipan", suposo que és devia acabar en un vist i no vist.
Una abraçada

Mercè ha dit...

Eva, ben tornada!!
Quina recepta més original!! No l'he provat mai!
Val la pena aquest curs?
Petons!

Francesc ha dit...

Quin dolç més rebò!!!! Això de la glucosa em té una mica encuriosit perquè no sé on trobar-ne. Besades i BON NADAL!!!

Pebbles ha dit...

Gemma, moltes gràcies per la benvinguda. Jo el recomano aquest pastís, queda molt bo.
Poc a poc aniré posant en pràctica la resta de les receptes, es va acumulant la feina.

Parella vermella, moltes gràcies, espero agafar el ritme poc a poc,tornar a llegir-vos i anar publicant.

Josep, doncs tal com ho has dit les dues vegades que he fet el pastís ha sigut vist i no vist.

Mercè, et recomano que la provis. De moment estic contenta amb el curs i estic aprenent moltes coses, jo no tinc gaire esperiència i fa ben poc que vaig començar a cuinar, i els cursos ajuden.

Francesc, jo la vaig comprar al carrer del Mar, a Badalona a una drogeria molt antiga d'allà, però allà a l'escola que vaig sempre parlen d'una botiga al carrer diputació, que es diu PARAMí, allà hi trobaràs. Si ho necessites busco demano l'adreça exacta.

Us agraeixo a tots la benvinguda i veure que em estàveu esperant. Petonets!!!

Anònim ha dit...

Quina sorpresa, Eva! De casualitat visitant un altre blog t'he vist i m'ha fet molta il•lusió.
És la primera vegada que deixo un comentari. M'estreno amb tu i amb aquest deliciós "Franchipan2.
Només l'he fet una vegada, però segur que el repetiré.
Un petó
Fina Martínez