diumenge, 25 de gener del 2009

Trufes

Feia temps que volia provar de fer trufes, i al final em vaig decidir. Les boletes no m'han sortir massa bé, em costava treballar la xocolata.

Aquí teniu el resultat.



Ingredients:

- 100 ml de nata liquida
- 300 g de xocolata per postres
- 50 ml de conyac

Preparació:

Fondre la xocolata al microones a baixa potència per tal que no es cremi. Escalfar la nata, sense que bulli, quan estigui calenta treure del foc i barrejar la xocolata i el conyac fins que quedi ben homogeni. Deixar reposar en el congelador fins que la crema estigui sòlida. Fer boletes i arrebossar-les amb fideus de xocolata.

Bon profit!

9 comentaris:

Francesc ha dit...

Fan bona cara, aquestes trufes. Jo encara no li he pres la mida al microones pert tal de reblanir el xocolate. Quasi sempre que ho he provat, o l'he cremat o l'he deixat poc desfet.

Mercè ha dit...

Eva, malgrat la feina de formar les boletes, t'han quedat molt bé! :) Això és qüestió de pràctica. Ja veuràs com a la propera et sortiran més fàcilment! ;) Jo la xocolata sempre la desfaig al bany Maria, al microones tinc por que perdi les propietats. :p Petons!

Ester ha dit...

A mi em sembla que t'han sortit prou bé, et recomano que tastis les de mascarpone
Ester

Gemma ha dit...

Eva, t'han quedat molt bé, de veritat! Per fer les boletes, jo em poso uns guants de làtex d'aquells d'un sol ús, així la xocolata no s'enganxa gens a les mans i és més fàcil fer les boletes ;)
Com l'ester, jo també et recomano les de mascarpone, fer les boletes és moooolt més fàcil ;)

La cuina vermella ha dit...

M'en menjaria una darrera l'altre, t'han quedat estupendes!

Maria ha dit...

Mira que fàcils de fer i quina bona pinta que tenen... T'han sortit molt be..

Pebbles ha dit...

Francesc, jo sóc de l'opinió de fer-ho a poc a poc, jo desfaig la xocolata a temperatura mitja, per evitar que es cremi, i si necesita una mica més de temps ho torno a fer. Potser així ho aconsegueixis.

Mercè, segurament les torni a fer i espero que les boletes sortin més rodones.

Ester i Gemma, les provaré ben aviat aquestes de mascarpone. Quan les vaig veure em van agradar força.

Gemma, gràcies pel consell, ja provaré de fer-ho amb guants, perquè la xocolata s'enganxava força i em vaig barallar una mica.

Parella vermella, són un vici, de tant en tant vaig al congelador i agafo una.

Maria, jo també em vaig sorprendre quan vaig llegir com es feien.
Petonets!!

Anònim ha dit...

Bones, mm.. quina bona pinta que fan, de seguida que pugui em possarè a fer-les. I a mi que m'encanten els postres i la xocolata, quasi que m'hi tiraria de caps, jejeje
Ah, t'he afegit al meu blog, es diu: la petita mindundi.
Fins aviat,

enric ha dit...

Jo, com en Francesc i la Mercè, desfaig la xocolata al bany maria. L'altre dia vaig haver de llençar mitja lliura de xocolata blanca perquè se'm va cremar al microones. Ja és el segon cop que em passa, i això que ho vigilio, eh?...

T'han quedat magnífiques!