diumenge, 8 de febrer del 2009

Mandonguilles amb salsa de xampinyons

M'agraden molt les mandonguilles i no les compro mai fetes ni les menjo fora de casa, així que les faig jo. Normalment les faig amb salsa de tomàquet i pèsols. Feia temps que les volia fer d'una altre manera, i buscant per les revistes que tinc a casa vaig trobar aquesta recepta. La salsa l'he fet tal qual deia la recepta, i m'ha sobrat bastant, així que l'he congelat per una propera vegada.



Ingredients:

- 250 g de carn picada de vedella
- 250 g de carn picada de porc
- Julivert
- Ou
- Pa ratllat
- Farina blanca

Per la salsa: (hi ha per dues vegades o pel doble de carn)
- 1 pebrot vermell
- 2 pastanagues
- 1 paquet de crema de xampinyons
- 2 cebes
- 2 alls
- 150 ml de cava
- 1 l d’aigua
- 1 culleradeta de curry
- Sal
- 100 ml d’oli

Per decorar:
- arròs blanc

Preparació:

Per preparar les mandonguilles: en un bol posem la carn picada, s’afegeix el julivert picat i l’ou,i una mica de pa ratllat, barregem tot fins aconseguir que quedi tot ben lligat. Fem les boletes de les mandonguilles de la mida desitjada. Les passem per una mica de farina blanca per fregir-les. Les posarem damunt paper de cuina perquè deixin l’excés d’oli. Les reservem.

Per fer la salsa:
Piquem les cebes, els alls, la pastanaga i el pebrot, tot ben petit. Preparem un sofregit amb la ceba i els alls, quan la ceba es comenci a daurar afegirem el pebrot i la pastanaga, passats un parell de minuts tirarem el cava, i deixarem que es vagi fent el sofregit. Quan el tinguem fet afegirem l’aigua, la crema de xampinyons, el curry. Deixem coure tot uns 15 minuts aproximadament, remenant de tant en tant, per evitar que s’enganxi. Rectificarem de sal si fa falta. Quan la salsa estigui la passarem pel turmix, perquè ens quedi fina.

En una cassola posarem la meitat de la salsa i les mandonguilles i ho deixarem coure tot junt uns 10-15 minuts.
Servirem les mandonguilles i la salsa amb una mica d’arròs blanc.
Bon profit!

11 comentaris:

Francesc ha dit...

Aquesta salseta que dius ha de ser ben gustosa i un bon acompanyament per a les mandonguilles. MMM!

Gemma ha dit...

Eva, amb les mandonguilles coincidim completament: m'encanten, però només si són fetes a casa! A fora tampoc en demano mai :)
Aquestes salses que sobren són fantàstiques, et permeten improvisar un altre dinar en un moment i surt igual de bo ;)

Mercè ha dit...

Eva, una altra que només li agraden les mandonguilles fetes a casa! ;) La salseta amb la crema de xampinyons i totes les verduretes ha de ser deliciosa! :)

Maria ha dit...

Estrenes capçalera.. que maca i colorida i les reformes del blog t'aniran be, ja veuràs..
A casa teva estan molt ben cuidats amb aquests platets tan bons..

Ester ha dit...

Am i les mandonguilles em pirren, me'n menjaria una dotzena,cada cop que en faig i amb aquesta salseta han d'estar exquisides
Una abraçada
Ester

La cuina vermella ha dit...

També em pirren les mandonguilles i amb aquesta salsa ha d'estar de vici.

josep ha dit...

Eva,
Las mandonguilles m'agraden molt (les fetes a casa eh!)i amb aquesta salseta mmmmmm.
Una abraçada

Anònim ha dit...

M'encanten les mandonguilles, senzilles i que bones que estan.
Jo també les faig sempre, no m'agrada les que venen fetes.
Fins aviat.

RUBEN ha dit...

M'apunto la recepta d'aquesta salseta tan bona! Que jo sempre faig les mandonguilles amb la típica salsa de tomàquet amb pèsols!! gràcies!

xaro ha dit...

Jo tampoc en menjo mai fora de casa, i amb aquesta salsa segur que son delicioses!!!!

Pebbles ha dit...

Francesc, aquesta salsa ens ha agradat molt i la tornaré a fer una altra vegada.
Gemma, tens raó la puc aprofitar amb altres plats.
Mercè, dons si només les que fem a casa, la mare sempre les feia ella i em vaig acostomar a només menjar les de casa.
Maria, poc a poc vaig fent les cosetes i moltes gràcies per la teva ajuda.
Ester et recomano que ho provis, segur que t'agradarà.
Parella vermella, a mi també em passa el mateix m'encanten.
Josep, ens vam posar les botes...
Teresa, sembla que som molts els que ens agraden les mandonguilles fetes a casa.
Ruben, jo també sempre les feia amb tomàquet i pèsols i volia canviar, i ara ja tinc dues maneres de fer-les, jejejee...
Xaro, he vist que som molts els que no ens agraden comprades.